Πως διαμορφώνεται η αισθητική αντίληψη των παιδιών;
Πως διαμορφώνεται η αισθητική αντίληψη των παιδιών;
Η αισθητική αντίληψη των παιδιών διαμορφώνεται από το καθημερινό τους περιβάλλον.
To καθημερινό περιβάλλον του παιδιού είναι το σπίτι, το σχολείο, η γειτονιά, η παρέα των συνομηλίκων.
Τα πρώτα χρόνια στο σχολείο τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν, να αναγνωρίζουν δηλαδή και να αποκρυπτογραφούν το νόημα των μορφών που αποτελούνται από ένα γράμμα η από συνδυασμούς γραμμάτων(λέξεις).
Η διαδικασία εκμάθησης του νοήματος των σχημάτων και των γραμμών είναι η ίδια είτε το παιδί μαθαίνει να διαβάζει λέξεις είτε μαθαίνει να “διαβάζει” τα οπτικά σχήματα.
Όμως η αισθητική αντίληψη δεν είναι μόνο ζήτημα αποκωδικοποίησης συμβόλων με σταθερά νοήματα.
Το επίθετο αισθητικός αναφέρεται στην αντίληψη η οποία βασίζεται στο συναίσθημα και στο αίσθημα.
Γι’ αυτό το λόγο από τη σκοπιά της αισθητικής αντίληψης, η εξάσκηση στο διάβασμα – μια διαδικασία αποκομμένη απο το συναίσθημα – μπορεί να εμποδίσει τα παιδιά να βλέπουν να αισθάνονται και να κατανοούν τη μοναδικότητα του κάθε πράγματος.
Γι΄ αυτό οι αντιληπτικές δεξιότητες που αναπτύσσουν τα παιδιά από την ανάγνωση και τα μαθηματικά πρέπει να συμπληρώνονται από εμπειρίες που ξυπνούν αισθήσεις και συναισθήματα και προάγουν την ευαισθησία στην έκφραση.
Η ενασχόληση με την Τέχνη είναι μια από τις εμπειρίες που ξυπνούν αισθήσεις και συναισθήματα
Όλα τα παιδιά αναπτύσσουν την έννοια της ομορφιάς, καθώς και τις προσωπικές τους προτιμήσεις για το τι είναι ωραίο.
Η αντίληψη που έχει το παιδί για την ομορφιά επιρεάζεται από εικόνες που βλέπει στο σπίτι, στο σχολείο, στη γειτονιά, αλλά και από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Η τηλεόραση καθώς προβάλει εικόνες με έντονα χρώματα και κίνηση, τραβά την προσοχή των παιδιών και μέσα απο αυτή διαμορφώνουν τις προτιμήσεις τους για το ωραίο.
Το Περιβάλλον του σπιτιού αν είναι καλαίσθητο η όχι καθώς και οι προσωπικές προτιμήσεις των γονιών αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση της αισθητικής αντίληψης των παιδιών.
Για να μπορέσουν τα παιδιά να ανοίξουν τους ορίζοντές τους σε ότι αφορά την αισθητική τους αντίληψη, χρειάζεται εμείς να τους δώσουμε πολλών ειδών ερεθίσματα.
Αν τα παιδιά βλέπουν μόνο ότι τους αρέσει τότε τα ενδιαφέροντα και οι προτιμήσεις τους δεν θα διευρυνθούν, απλώς θα ενισχυθούν.
Η Τέχνη προσφέρει στα παιδιά πλήθος ερεθισμάτων που θα τα βοηθήσει να διευρύνουν τις αντιληπτικές τους ικανότητες και να καλλιεργήσουν τις αισθήσεις τους.
Και όχι μόνο η ενασχόληση με την τέχνη αλλά και το να μάθουμε στα παιδιά να βλέπουν έργα τέχνης και να εκτιμούν την αξία και την προσφορά της τέχνης στην καθημερινή μας ζωή.
Δείτε περισσότερα:
- Υπάρχουν παιδιά με ταλέντο;
- Τα στάδια της εξέλιξης του παιδικού σχεδίου
- Γιατί ένα παιδί χρειάζεται να ασχοληθεί με την Τέχνη;
- Τι προσφέρει η Τέχνη στην ζωή του παιδιού;
Για περισσότερες πληροφορίες, καθώς και για να μάθετε πως θα έρθετε στο εργαστήριο, επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 2410 531145, κινητό: 6973033734 και email: ntavamaria @gmail.com. Υπεύθυνη Μαρία Ντάβα.
Tags: αισθήσεις, αισθητική αντίληψη, ανάπτυξη παιδιών, ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΕΧΝΗ
Κυρία Μαρία πολύ ωραίο site !!! Και πολύ ωραία άρθρα. Ο πινακάς μου <3 !!!